22 Şubat 2008 Cuma

Neden Yere Düşeriz???

Neden yere düştüğümüzü küçükken ara ara merak ederdim. Yani ayakta ne güzel gayet rahatız, yerde ne işimiz vardı ki?? Daha doğrusu yere doğru bizi çeken görünmeyen ipler mi vardı, ama her taşa, toprağa, suya, hayvana, insana bağlı görünmeyen bir ipin olması o yaşta bile saçma geliyordu. O yaş dediğim 5 - 6 civarı. Daha sonradan okula başladım, kafam farklı şeylerle meşgul oldukça bu "Düşme Mevzusu"nu unutmuş gitmiştim. Sonraları Newton, yerçekimi falan öğrendik ama onlar işin bilim kısmıydı. Bir gaye olmalı dedim durdum bu sefer de Lise dönemimde. Ta ki Üniversiteye gelip bir büyüğümle yaptığım bir sohbete kadar. Konuşma sırasında alelade bir söz ve teselli manasıyla bir arkadaşa uzun yıllardır merak ettiğim sorunun cevabını veriverdi;
"Ayağa kalkabilmek için öncelikle düşmek gerekir"
Bu sözü duyduğumdaki sevincime ne arkadaşım ne de büyüğüm anlam verebildi, ama o anda ben çok kimseye ıvır zıvır, saçmalık olarak gelen bir duruma anlam vermiştim. Zira olay sadece düşmek ve kalkmakla alakalı değildi. Evet 5 - 6 yaşımdaki merakım sadece Düşmek ve Kalkmak üzerineydi, ama lise ve sonrasında asıl mevzu yapılan hatalar, yanlışlar ve bu yanlışların telafisine karşılık geliyordu. Yani artık "Neden düşeriz?" sorusu "Neden yanlış yaparız?, Neden hata ederiz?" e dönüşmüştü. Ve işte cevabı karşımdaydı;
"Ayağa kalkabilmek için" yani doğru olanı görebilmek, yapabilmek için önce yanlışı görmek, gördükten sonra da doğruya yönelmek asıl önemli olan. Daha pek çok mana barındırıyor aslında bu yere düşme konusu ama uzattım yeterince daha fazlası tadını kaçırır konunuz ((:
Az önce bir alttaki Satranç ve Eskimeyen Bir Ders yazısında ufak oynamalar yaparken aklıma bir anda geldi bu yazı, daha güzel bir yazı olabilirdi belki ama kafam şu an ancak bu kadar basabildi, idare ediverin (((:

8 yorum:

ayci dedi ki...

Benim en cok merak ettigim soru hayatla ilgili degil aslinda...

yani düseriz, kalkariz, dizlerimizde iz kalir, merdivenlerden yuvarlarniz - ben cok yuvarlanmistim - sonra yürürüz, mesela kimi insanlar boyunlari bükük yürür - boynu bükükler deriz. Kimileri oklava yutmus gibi yürür, kimi insan beceremez yürümeyi...

Benim en cok mesgul oldugum soru ise:

TANRIMMMM biz sana naptikta, oralarda neler olduda, bizi yolladin buraya? Hani neden siniyorsun bizi? Hani sanmiyorum ki, ben illa da tuttumus olayim, dünyaya gelcem dünyaya gelcem diye!

Düsüyoruz, kalkiyoruz, izler filan...eee sonuc? ELDE VAR SIFIR - GEBERINCE TOPRAGA KARISIYORSUN!

VIZ geliyor bazi seyler!

notkonduburaya: bu inancimla alakali birsey degil - yanlis anlasilmasin!

Ömer dedi ki...

tabi ki inanç konusu bir yanda dururken bu soruya cevap vermek zor, ama şöyle ki "insanın hep daha fazlasını isteyen bir yapıda olmasından kaynaklı" bu bana göre. Günahsız Meleklerden kat kat daha üstün olabilme imkanı veriliyor bununla birlikte bu imkanı değerlendirebilme fırsatı sunuluyor bu dünyada. İnanan insan için durumun en sade hali belki de bu. İnanmayanlar içinse zaten ne "Öbür Taraf" ne de "Yaratan Tarafından Sınanma" söz konusu. İnanmayan açısından bu soryuya mantıklı ve gerçekçi bir cevap verebilmek çok güç, en azından benim için...

ya/sin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ya/sin dedi ki...

Çiçekler ekeriz bahçelerimize.
Çiçekler de acaba derler mi, neden beni ektin bu bahçeye diye? Bilirler mi "var" olmayı, ya da "yokluk" hakkında en ufak bir fikirleri var mıdır acaba?
Olmayan bir şey nasıl anlatılır? Nasıl gösterilir? Ya da zıddı olan "varlık"ın ne kadar kıymetli olduğu nasıl anlaşılır yokluk bilinmeden? Yokluğu yaşayıp görmüş biri var mıdır ki bize anlatsın...

diLék dedi ki...

hehehh omar içimden bi ses çocukluğun düşmekle geçmiş diyoo :P

Ömer dedi ki...

ahahaha dilék çok doğru bir gözlem, merak sebebiyle 2-3 metrelik balkondan düşmüşlüğüm çoktur (((: ondan dolayı sık sık böyle Psikopatlaşıyorum :p

Hülya Konar dedi ki...

düşmez kalmaz bi Allah diyosun dimi :)) yazın cok hos ama ben en çok sayfa temana bayıldım.nerden buldun belkide kendin yaptın bilmiyorum ama kar,buz vs görüntüsüne rağmen çok sıcak ve sevimli olmuş arkadaşım.hele yandaki kardanadam süper!

Ömer dedi ki...

Temam hazır sayılır ama kendim yaptım da sayılır :P
Şöyle ki Arka plandaki kar buz falan temanın orjinal halinden, Sağdaki Kardan Adam ise (onu "Knick Knack" diye çağırmamızı istiyor) Benim temaya daha sonradan eklediğim, Blogun gizli patronu :P
Header da işte öle biraz uğraşıp Photoshop un imkanlarıyla çıkardığım bir şey, dinamit olayı da öyle esti uydurdum :P
Temanın orjinal halini www.pyzam.com da Mavi başlığının altında bulabilirsiniz :D