26 Ağustos 2007 Pazar

Ben de Merak Ettim - Cevaplar / Bölüm 1


Sayfacıbaşı'nın bir birinden mühim ve önemli konulara dair gelen "e-postalar"dan derlediği soruları payaşmıştı. Tam Burada
Oldukça terleten bu 12 soruyu daha uygun olacağını düşündüğüm için "3 Bölüm" halinde sizlerle paylaşacağım buyrun "Volume-1" pardon "Bölüm-1" (:



Merak 1:
Yüzmek zayıflatıyor diyorlar. Öyleyse balinalar nerede yanlış yapıyor?

Cevap 1:

Bir yerde yanlış yaptıkları yok ki. Onlar zaten zayıf. Seni bilmem ama ben hiç bir balinanın böyle sudan havaya doğru cıkarak yaptığı hareketler sırasında sarkan, fazlalık olarak göze çarpan bir yanını görmedim. Sadece türlerinin gereği birazcık(!) iri kemikliler. Hem zaten dışı öyle ama içi boş onların. Hatırlamazmısın çizgi filmlerde, filmlerde balina yutar adamları, balina içinde yollarını kaybederler, orda yıllarca yaşar, gezer dururlar. (Bkz. Hz. Yunus Kıssası) Kısaca, Aslında bi numaraları yok onnarın "Büyük Boy Cips Paketleri" gibi bakarsınız kocaman devasa birşey, ama içi bakarsınız tamamen "FISSSSS"


Merak 2:
Süper yapıştırıcı dedikleri kimyasallar her şeyi süper yapıştırdıkları halde niçin içinde bulundukları tüplerin iç yüzeyini yapıştırmamaktadır?

Cevap 2:

Bu konuda sadece şunu söylüyorum başka da bir şeye gerek yoktur… MUM DİBİNE IŞIK VERMEZ :P

Merak 3:

Niçin falcıya gitmeden evvel randevu alınır? Geleceğimizi bilmeleri gerekmez mi?

Cevap 3:

Burda asıl sorun "Geleceğini önceden bildiğinde ne olacak?" Eee kardeşim sen bu falcının gelecekten gördüğü her şey için bir meblağ ödemiyor musun? Evet… Eeee senin geleceğini bilip randevu almana gerek kalmaması demek, normal ücretin iki katını sırf iki dk. arayıp gelicem demeye üşendiğin için vermişsin demek olur. Öyle bedavaya iş yooookkk (:Ha razıyım dersen seve seve "Geleceğini" de bilir "Geleceğini" de (:

Merak 4:

Eğer bugün hava sıcaklığı sıfır derece ise ve meteorolojiden gelen habere göre yarın iki kat daha soğuk olacağı tahmin ediliyorsa yarının hava sıcaklığı kaç derece olacaktır? Neye göre? Neden?

Cevap 4:

İlk yapılması gereken şey (fizik alanlar bilir) "referans" noktamızı bulmak, sonrası basit…soruda "iki kat soğuk olacak" deseydi, "sıfır derecenin iki katı soğuk ne kadar soğuktur?" diye sorabilirdik. Ama "İki kat DAHA" soğuk demiş. Demek ki bir önceki günkü sıcaklık belli bir miktar düşmüş ve sıfır derece olmuş. Haberde ise yarın bu düşüş miktarının iki katı kadar sıcaklık düşüşü olacak demek istiyor, yani referans noktamız "bir önceki günkü sıcaklık düşüşü". Bu hususta soruda bilgi olmadığından eksik veri vardır ve bu sebepten soru yanlıştır. Mecburen bu soruyu cevaplamadan es geçiyorum…


Arkası başka bir gün (:

11 yorum:

Adsız dedi ki...

İlk üç soruya verilen cevaplar beni fazlasıyla tatmin etti. Lâkin dört nümerolu soruya yaklaşımınızda ince bir istihza farkettim. Ben sorunun yanlış olabileceğine ihtimal vermiyorum. Bu bence senin "ben bilemedim, en iyisi bu soru yanlış deyip geçeyim" şeklindeki kaçma eğilimini gözler önüne seriyor.

Bilmiyorsan bilmiyorum de. Bilmemek suç değil ki!

:D

Sevgiler

Ömer dedi ki...

ben anlamam yetersiz veri var soruda Önce sorundaki eksiklikleri gider öyle konuşalım bu konuyu...(: Ayrıca "İlerki Bölümler"den birinde yeri geldiğinde bilmiyorsam söyleyen birisi olduğumu göreceksin. Şimdi eksik bilgili sorunla seni baş başa bırakıyorum, tamamlayadur eksiklerini :P ((:

İki Deli Kadın(Pınar) dedi ki...

Oy oy oy... Bu sorularda ne böyle :))
Süpersiniz valla ben gülüyorum okudukça...

Ömer dedi ki...

aaa ama sayın Badem kraker hic oluyormu böyle gülmek felan...Burda "GAYET" ciddi bir iş yapıyoruz siz gülüyorsunuz...Cık cık cık hiç yakıştıramadım size ((:

İki Deli Kadın(Pınar) dedi ki...

Ama OmAr'cım ne yapayim... Kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek soruları gördüm... Özellikle falciya bayıldım :)) Falcıya para gönderip fal baktıran ben olarak :))

Ama kadıncağız hepsini biliyor yaaa gerçekten ne diyeyim şimdi :))
Yalnız fal olayı söyledir bilirmisin bilmem ama kahve falıysa dilek tutar kapatırsın ve seninle ilgili şeyleri görüp söyler... Falcı kendi adına kapatmadığı için olsa gerek görmez bizim arayacağımızı :))

Bunları medyumların bilmesi lazım :)

Ömer dedi ki...

Hımm falcı işinden pekde anlayan biri olmayarak bir uzman görüşünün de burada yer alması sevindirdi beni (: teşekkür ediyorum... ilerleyen günlerde fal çeşitleri üzerine bir bilgilendirme yazısı yazmayı düşünüyorum sizden artık bol bol destek alırım hazır olun ((:

PuCCa dedi ki...

falcı olayı uyanıklığa kaçmış gibi olmuş :İ ama yapıştırıcıda iyi cevap vermişsin :P :)))

Ömer dedi ki...

ehehh tesekkürler saolun saolun saolun :P falcı dedigin uyanıklığın alasını yapar, ee empati kurunca da boyle uyanıklığa kaçar bir cevap oluyor, onların gözüyle olaya bakmam lazımdı ((:
Bölüm2 ve 3 deki diger sorulara verdigim cevaplar için de böyle güzel yorumlar gelir ins. (((: bakalim gorcez

İki Deli Kadın(Pınar) dedi ki...

Bölüm 2 bu akşam gelecekti ama bakıyorum ki hala bu saatte yok :))

Yağmur dedi ki...

:D:D:D

...Aslı Cadısı... dedi ki...

Balinalar türleri gereği biraz iri kemikliler:) bayıldım buna..:)