14 Ağustos 2007 Salı

Ben de merak ettim

Ben de insanım, benim de hayallerim, ümitlerim var. Benim de internet bağlantım, benim de e-posta adresim var. Benim de birbirinden ilginç e-postalar atan tanıdıklarım var. İşte bu gelen e-postalardan birinde yer alan "merak ettim de..." sorularını takdim etmek istedim. Pek tabii ki ben de merak ettim de, ondan yani...

İşte birbirinden ehemmiyetli 12 soru ve sorunla karşınızdayız. Dikkatli okuyun, feleğinizi şaşırabilirsiniz.

1- Yüzmek zayıflatıyor diyorlar. Öyleyse balinalar nerede yanlış yapıyor?

2- Süper yapıştırıcı dedikleri kimyasallar her şeyi süper yapıştırdıkları halde niçin içinde bulundukları tüplerin iç yüzeyini yapıştırmamaktadır?

3- Niçin falcıya gitmeden evvel randevu alınır? Geleceğimizi bilmeleri gerekmez mi?

4- Eğer bugün hava sıcaklığı sıfır derece ise ve meteorolojiden gelen habere göre yarın iki kat daha soğuk olacağı tahmin ediliyorsa yarının hava sıcaklığı kaç derece olacaktır? Neye göre? Neden?

5- Gökyüzünde 400 milyon yıldız olduğundan bahsediliyor. Bizler "yeni boyalıdır" yazan yerleri el yordamıyla kontrol ettiğimiz halde, bu söylenen yıldız sayısının gerçekliğine nasıl inanıyoruz?

6- Limonlu gazozlarımızda bile bir sürü yapay tatlandırıcı, renklendirici, hede, hödö bulunmakta iken, limonlu bulaşık deterjanlarında gerçekten limon aroması kullanıldığına inanabilir miyiz?

7- Işık saniyede 300.000 km hızla yol alıyor. Peki karanlık hangi hızla çöküyor? Bununla bir alaka kurulabilir mi?

8- Diyelim ki gelecekte bir gün ışık hızıyla seyahat eden araba icat edilmiş olsun. Bu arabanın farlarını yakınca ne olacak?

9- Fare kokulu kedi maması yapılmış mıdır? Neden yapılmaz?

10- Teflona hiçbir şey yapışmıyor. Peki tavanın ne özelliği var ki teflona yapışık?

11- Uçaklarda can yeleği vardır ama paraşüt bulunmaz. Bunun anlamı ne?

12- Uçağın kara kutusu kaza anında parçalanmıyorsa neden bütün uçağı kutunun üretildiği maddeden yapmıyorlar?

Kolay gelsin...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

3. şık için cevap

falcı: bilir ama sana haber vermesi için araman gerekir
falcı: o saatte başka biri gelcek sen başka saatte gel diye
şahıs: o aramasın die de biz ararız öle mi?
falcı: eet
şahıs: fatura bize yazsın
falcı: telefon çok yazıyo
falcı: ee falcıya gitmek isteyen sensin o seni zorla çağırmıyo
falcı: gelceğinide biliyo
falcı: hatta arıyacağınıda bildiği için
falcı: neden arasın?
şahıs: iimiş..

Ömer dedi ki...

güzel bir yaklaşım (: ben de olaya yine ticari kısmen benzer bir bakışla bakayım;
Burda asıl sorun geleceğini önceden bildiğinde ne olacak, eee kardeşim sen bu falcının gelecekten gördüğü herşey için bir meblağ ödemiyormusun? Evet… Eeee senin geleceğini bilip randevu almana gerek kalmaması demek normal ücretin iki katını sırf iki dk. arayıp geleceğim demeye üşendiğin için vereceksin demek olur. Öyle bedavaya iş yooookkk (: Ha razıyım dersen seve seve "Geleceğini" de bilir, "Geleceğini" de (!) (: