15 Eylül 2007 Cumartesi

Ben de Merak Ettim - Cevaplar / Bölüm 3


Evet, gayet mühim ve önemli sorulara verdiğim cevaplardan oluşan "ÜÇLEME"nin ((: 3. ve son Bölümü "3. Bölüm: Bilimsel Seans" Bayağı bir gecikme ile sizlerle birlikte. Bir önceki hafta içersinde geçici bir iş için 6 günde 7 şehire gitmiş olmam sebebi ile pek zaman bulamadım ama geri döndüm bomba gibi :P Haydi buyurun bakalım kaldığımız yerden devam…((:


Merak 7:

Işık saniyede 300.000 km hızla yol alıyor. Peki karanlık hangi hızla çöküyor? Bununla bir alaka kurulabilir mi?

Cevap 7:

Bu konu göründüğünden çok daha karışık. İlk başta hemen "Işık" ile "Karanlığın Çökmesi"nin hızları aynı diyesi geliyor insanın...Ama olayın derininde işler çok daha başka. Ancak bu konuda diyeceği olanlar vardır belki diyerek ve kendim için biraz daha düşünme payı isteyerek bu soruyu bir süreliğine askıya almak istiyorum. Diyeceği olan birileri varsa buyursun... Mikrofon sizde((:


Merak 8:

Diyelim ki gelecekte bir gün ışık hızıyla seyahat eden araba icat edilmiş olsun. Bu arabanın farlarını yakınca ne olacak?

Cevap 8:

Bence ne olacağından daha çok niye yakma ihtiyacı duyacağını düşünmek lazım. Yani farları niye açarız??? önümüzü görelim gerekecek olursa manevra yapıp bir yere, bir şeye çarpmayalım der ve farları açarız. Ancak o hızla giderken farları yakıp, önünü görüp, bir şey önüne çıkarsa fren yapıp durmayı becerebileceğini düşünen ya da "gerekirse sağa ya da sola ani manevra yapabilirim, ne varki" diyen biri olabileceğini sanmıyorum,o sebeple de öyle bir durumda farları yakmak gayet fuzuli olur. Yalnız "yok kardeşim o durumda ben dururum da manevra da yapabilirim ne var ki" diyen çıkarsa da benim karşılığında diyebileceğim tek şey "vaayyy beee...Analar ne evlatlar doğuruyor" olur ancak... ((:


Merak 10:

Teflona hiçbir şey yapışmıyor. Peki tavanın ne özelliği var ki teflona yapışık?

Cevap 10:

Bu konu benim de aklımı bulandırmakta ve açıkcası cevabını bende net bir şekilde veremiyorum. Bir Kimyacı olarak burada size konuyu bilimsel saçmalıklar(!) ile açıklayabilirdim ama daha mantıklı(!), gerçekçi(!) bir dille sorularınıza cevap verdiğim için size bilimsel saçmalıklardan(!) bahsetmeyeceğim ki aklınız karışıp yalan(!) yanlış(!) bilgilerle dolmasın…Şöyle bir durup düşünüyorum da nedenini, belki de cevap "Bölüm-1/ Soru 2" deki "Süper Yapıştırıcı"nın ta kendisidir (: Kim bilir...(: (:


Merak 12:

Uçağın kara kutusu kaza anında parçalanmıyorsa neden bütün uçağı kutunun üretildiği maddeden yapmıyorlar?

Cevap 12:

"O zaman çok ağır olur, o yüzden uçamaz uçak" diyen arkadaşların seslerini duyar gibiyim. Ancak kesinlikle alakası yok bunun. O kadar dayanıklı bir maddeyi bulan bilim adamları onun hafif olan halini de bir şekilde bulabilirler. Asıl mesele şu hikayedeki ile bire bir aynı. Şöyle ki:

"Zamanın birinde bir terzi hiç eskimeyen bir kumaş bulmuş. Ne eskiyor ne kirleniyor, hiç bir şey olmuyormuş bu kumaşa. Ülkenin kralı hemen bu terziye bolca hediye altın verip ödüllendirmiş, kutlamış. Zamanla tüm ülkeye yayılmış bu kumaşla yapılmış kıyafetler, herkes akın akın bu kıyafetleri almaya gitmiş pazarlara. Satıcılar satışlardan çok memnunmuş. Ta ki bir süre sonra satışlar tamamen durana kadar. Kumaş eskimediği için kimse yenisini alma ihtiyacı duymuyormuş. Bunu gören kral hemen terziyi idam ettirmiş ve tüm eskimeyen kumaşlar bir şekilde imha edilmiş. Eskiyen yırtılan kumaşlar kıyafetler tekrardan satılır giyilir olmuş." burdaki gibi uçak bozulmaz parça ihtiyacı duymaz ve malesef "düşmezse" gariban(!) uçak üreticileri nasıl ailesini geçindirecek parayı kazanacak )):





0 yorum: