16 Eylül 2007 Pazar

Korsana Savaş Açan KORSANLAR…

Ramazan Ayını görebilmeye bu sene de ömrümüz yetti. Her ne kadar eskiden olduğu gibi olmasa da bu ayın insanda uyandırdığı hissiyatlar çok başka. Ramazan ile başlığın alakasını hemen konuya şöyle devam ederek kurayım;

Ramazan geldi bari bu ayda paramı hayırlı bir şeyler alarak harcıyayım deyip bir kitap evine girmiş, raflardaki Kur'an lardan birini seçmeye çalışırken "Seyfi Uzunkök"ün "Çelişkiler" adlı kitabında dikkati çektiği bir husus aklıma geldi ve hemen elimdeki Kur'an ın ilk sayfalarını açtım aynen şu ibare: "Bu eserin yayın hakları … Yayın evine aittir. İzinsiz çoğaltılamaz…". Bir iki farklı yayın evininkilere, bazı Kur'an CD lerine baktım, benzer ifadeler "Her hangi bir şekilde kopyalanamaz", Uzunkök'ün dediği gibi bazıları daha da ileri gitmiş ve "Kopyalarsan hakkımı helal etmem" demiş… Hızlıca Şiir bölümüne geldim ve Yunus Emre şiirlerinin olduğu kitapları açtım yine aynı ifadeler… durup bir an aynen şunları düşündüm: " Bu insanlar Allah'ın hiç bir karşılık istenmeden insanlara iletilmesini istediği sözlerini gelir kapısı olarak görüp maddi kaygı güderek ticaretini yapıyorlar. Kıytırık bir yazarın bile izni olmadan sözlerini basıp satışa süremeyen bu kişiler, Allah Kur'an ın ticaretinin yapılamayacağını yine Kur'an içinde kesin bir dille yasaklamışken, Hem karşılığında bir bedel ödemeksizin hem de içerisindekilerin asıl Sahibi nin izni olmaksızın kar amacı ile satışa koyup, bir de üzerine nasıl yayın hakkı bizimdir, izinsiz çoğaltamazsınız, çoğaltırsanız hakkımızı helal etmeyiz diyebiliyorlar. Hadi ben diyelim ki çoğalttım ve haklarına girdim, peki onlar bu ticaretiyle kaç milyar müslümanın hakkına girmiş oluyor???"… Bu çelişkiye Kur'an çok açık bir örnek. Bu çelişki sadece Kur'an da değil dediğim gibi Yunus Emre'nin ve eski zamanlarda yaşamış bir sürü kişinin eserlerinin günümüzde basılmış hallerinde de bulunuyor… Acaba sözeleri, müziği anonim olan şarkı, türküler için mp3 yapılıp internetten indirilmesin diye bas bas bağıran, korsana savaş açanların, korsanlara karşı yasa çıkartmaya çalışanların en başta bizzat kendileri KORSANdır demek yanlış mı olur??

Hayat boyu aman şunu unutmayalım: "Öncelikle İğneyi kendimize batıralım, sonra Çuvaldızı başkasına batıralım" hatta kendi yaptıklarımızı, başkalarının yaptıklarından çok daha fazla sorgulayalım yani "Çuvaldızı kendimize, iğneyi başkasına batıralım" ((:


Saygılar…

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Abicim çok doğru söyledin.

inehk dedi ki...

omAr abim..

gaale sadagte.. - doğru söyledin.. :D

hep ben de bunu düşünürdüm..tam üstüne bastın..

kopyalanamaz her hakkı saklıdır ws diyenler yazarlarımızın yanında.. kopyalanabilir çoğaltılabilir yazan kitaplar.. we kuran öğretiyoruz karşılığında maaş alıyoruz bu ne kadar doğru diyen (bu tartışılan bir konudur) hocalarımız da vardır..