26 Eylül 2007 Çarşamba

“Döner Kapının Popülaritesi”nin Sırrı…


Yasin yine pek bi'ehemmiyetli(!) bir o kadar da önemli(!) bir konuda(soruyu tekrardan yazmıyorum linke tıklayıp okuyabilirsiniz) aydınlatılmak istemiş, eee benim de görevim sizleri en doğru(!), en gerçekçi(!) bilgiler ile aydınlatmak olduğu için hemen daha da uzatmadan konuya girip, sizleri aydınlatmaya çalışayım...

Öncelikle verilmiş olan cevap tamamen baştan savma ve bilim, tasarruf gibi lafların arkasına sığınarak insanların gözünü boyamak amacıyla verilmiş bir cevap....

Aslında mevzu çok basit. En önemli amaç bu kapıların yapımında "GÖSTERİŞ"... Evet evet kesinlikle "Gösteriş"...Mükemmel bir iç dizayn yaptınız otel girişine. Çok şaşalı bir görüntü oldu, biiir sürü de para harcadınız. Kapınız normal kapı. Gelen transit geçip "Resepsiyon" masasına geldi, girişini yaptı çıktı odaya. Eeeee... Sorsanız giriş kısmına dair bi tek kapıyı hatırlar, şöyle bir şeydi diye ve birde "resepsiyon" kısmını. Ne oldu?? o kadar para bi işe yaramadı. Ama döner kapılı bir yerde durum farklı. Gelen bir an durup uygun bölmeye girecek. Sonra kırk saatte o kapı dönerken bir yandan mecburen etrafına bakınacak. Siz hiç, yeni yapılmış da olsa, içi öyle sıradan gösterişsiz, hatta kısmen köhne olan otellerde döner kapı gördünüz mü?

Bunun yanı sıra bir başka ihtimal dahilindeki sebep de, "Zaman kazanmak"...Evet kesinlikle bu da güçlü bir ihtimal. Şu şekilde:

Düşünün çok gösterişli bir otel, giriş kapısı normal kapı, çok önemli bir müşteri geldi, dan diye kapıdan girdi "resepsiyona" a bi' geldi kimse yok... Haydaaa... Hani bence sorun değil, beklesin işi ne… Ama büyük otel sahipleri bu şekilde demiyor. (Hoş bu düşüncede olduğum için ben üç kuruşun hesabını yapmak ta onlar trilyon hesabı yapmaktalar. Ama kuruşlarımla ben çok meshudum (((: o da ayrı bi' durum) İşte bu nokta da otellerin "imdadına" döner kapı yetişiyor. Bu pek bi ehemmiyetli müşteri geldi kapıdan girecek, döner kapının uygun bölmesini bekleyecek, döner kapının salına salına dönmesini beklerken içerinin süsünü püsünü izleyecek, içeri girecek ve "resepsiyona" ulaşacak. Bu süre zarfında çoktan müdürler, ilgili şefler karşılama(yaranma) amacıyla bekleme moduna çokdan girmiş olacaklar.

Bu sebepleri gittikçe uzatmak mümkün. Ama bu iki sebep, özellikle de ilk sebep sanırım olayı gayet iyi özetliyor. Dünyanın en ünlü ve pahalı giyim markalarının ürünlerine para verebilecek kadar zengin(zeki) olmayan, ama "4 de 1" fiyatına satılan taklitlerini alıp etrafa sanki orjinaliymiş edasıyla "Gösteriş" yapmaya çalışan bir toplumda, bir kapının bile yapılmasının sebebini "Gösteriş" olarak düşünmek sanıyorum ki pek de yadırganacak bir durum olmaz… (((:

4 yorum:

...Aslı Cadısı... dedi ki...

işte ben demiştim yetmedi bana o cevap OmAr'ın açıklaması lazım diye evet işte GÖSTERİŞ mereklısı olan o trilyonlarla oynayan otel sahipleri yaptırıyor amaç gösteriş olsun..benim teyzemin otelinde döner kapı yok işte ondan kaybediyoruz ya yoksa sezon kötü diye değil..döner kapımız olmadığından:)

Ömer dedi ki...

evet ya kesinlikle sezon felan hikaye ((: bak resimdeki "Eresin" gibi yapsın binayı, bi' de kapıya sensörlü ,en yavaşından bir döner kapı, sonra Teyzen seni otelden kazandığı paraları saymak için işe alsın bu kadar basit :P :P

Adsız dedi ki...

ya birde bu döner kapılara sıkış tıkış giren elleri ile iten gıcıklar var hasta oluyorum ben onlara

Adsız dedi ki...

çok güzel açıklamışsın hiç bu açıdan bakmamıştım.bilgi verdiğin için tsk