21 Eylül 2007 Cuma

Döner Kapının Popülaritesi


Ben yine e-posta kutuma düşen iletilerden yola çıkarak bir soru soracağım, çok sevgili Omar'a. Merak ettim, cevabını da altına yazmışlar sözde ama pek de tatmin olmadım açıkçası. İşte o soru ve cevabı:
Niçin otellerin kapıları döner kapıdır?
Doner kapilarin tek amaci enerji tasarrufudur. Buyuk binalarin icerleri devamli olarak isitilir. Acilan normal kapidan iceri soguk hava rahatlikla girer. Eger normal kapi kullanilirsa hava degisimi nedeniyle klimalar veya motorlar yeniden calisacaktir. Ozellikle cok kisinin girip ciktigi otel veya benzeri binalarda enerji tasarrufu icin doner kapi kullanilir. Doner kanatlar sicak havanin disari cikmasina, soguk havanin da iceri girmesini engeller.
Şimdi siz bu cevaba inandınız mı yani? Ben inanmadım.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

evet anladım güzel anlatmışsın bilgi verdiğin için tsk..

Pınar Altuntaş dedi ki...

:) belki diğer bir sebebide ellerinde bavulları taşıyarak otelden içeri giren müşterilerin veya görevlilerin daha rahat ve normal biçimde açılıp kapanan kapılara oranla kullanışının daha pratik olmasında da kaynaklanıyor olmasından olamaz mı acaba ?! :D :P

...Aslı Cadısı... dedi ki...

yok ben anlamadım yani anladımda yeterli gelmedi OmArrrrr nerdesin gelde aydınlat bizi:)

Ankara Hotels dedi ki...

Otellerimiz için çok yararlı bir sistem.